lørdag 15. oktober 2022

Lotta Lund kommer også til NaturFotodagene

Lotta Lund kommer fra Sverige, og er en anerkjent fotograf. Hun er styreleder i Naturfotoforeningen Biofoto, som er vårt svar på BioFoto Norge.   


Om seg selv sier Lotta:

I den norduppländska svenska myllan har jag min boning, där finner jag mesta av mina motiv från det lilla till det stora landskapet, nära till både hav som skog.
 
Men har även genom åren fått uppleva många spännande platser som t.ex. Afrikas djurliv som Grönlands istäckta landskap.

Foredrag: I skogens Famn

Men det är i skogen jag finner lugnet i själen och där jag finner det mesta av mina motiv. Men det gäller att allt klaffar med både känslan som ljuset, om inte får kameran vila. Och därför handlar även mitt föredrag om skogen, om det som finns där, det som syns och inte syns.